A klímaberendezés hosszú élettartama, jó működése érdekében tartsa be a használati és karbantartási útmutatókat!

  • Heti legalább öt percre kapcsolja be a gépkocsijában a  klímát, hogy a rendszerben lévő olaj keringése ne engedje kiszáradni és tönkremenni a gumi alkatrészeket, tömítéseket!
  • A a kiáramló levegőt soha ne irányítsa testre (a befújó rácson kilépő levegő hőmérséklete akár 2°C is lehet), ez egészségügyi gondokat is okozhat.
  • Ne hűtse le gépkocsija utasterét a külső hőmérsékletnél 8-12°C-nál alacsonyabbra, mivel az emberi szervezet nagyon nehezen visel el ennél nagyobb, gyors hőmérsékletváltozást
  • Döntően külsőlevegő befújással használja klímaberendezését! Belső levegőkeringetésre csak indokolt esetben (pl. kellemetlen külső szag) kapcsolja be klímáját!
  • Vegye figyelembe, hogy a légkondicionáló használata enyhe teljesítményvesztést okoz! Így előfordulhat, hogy autója kevésbé fürge.
  • Győződjön meg rendszeresen a keletkező kondenzvíz akadálytalan távozásáról! (Hoszabb állás után, például reggel van-e tócsa a gépkocsi alatt?)
  • Lehetőség szerint parkoljon árnyékban, vagy használjon fényvisszaverőt szélvédőjén!
  • A szellőzőrendszer pollenszűrőjét 8-10000. km.-enként cserélje ki!
  • Téli üzemben, fűtés mellett bekapcsolt klímával száraz, meleg levegőt kap, mely kiválóan páramentesít.
  • Szokatlan, kellemetlen szag, zaj, zörej esetén mielőbb kérje szervizünk segítségét!

 

Szervizelés, karbantartás

30-35000 km között elvégzendő:

  • A kondenzátor alapos tisztítása
  • A kompresszor hajtó szíj cseréje
  • Az elektromos egységek, csatlakozók ellenőrzése
  • A befújt levegő hőmérsékletének ellenőrzése

60-70000 km. - vagy háromévente kötelezően elvégzendő:

  • A kondenzátor alapos tisztítása
  • A kompresszor hajtó szíj cseréje
  • Az elektromos egységek, csatlakozók ellenőrzése
  • A kompresszor szíjtárcsa csapágy és a szíjvezető görgők ellenőrzése
  • A hűtőközeg lefejtése, szárítószűrő csere, a rendszer tömítettségének ellenőrzése (nyomáspróba és átöblítés nagytisztaságú nitrogénnel) vákumolás, olajutántöltés, és feltöltés az előírt típusú és mennyiségű hűtőközeggel
  • A befújt levegő hőmérsékletének ellenőrzése

Működés:

A légkondicionáló működése a hűtőközeg elpárolgására- és kondenzációjára vonatkozó fizikai törvényeken alapul.

A kompresszor, mely hajtását ékszíjjal és elektromágneses tengelykapcsolón keresztül kapja, összesűríti a hűtőközeget, s ezáltal a külső hőmérséklet fölé növeli annak hőmérsékletét. Így a hűtőközeg a kondenzátorban folyadékká kondenzálódik, s a hőmennyiség az elektromos ventilátor légáramával a külső térbe távozik.A hűtőközeg ezután áthatol a szárítószűrőn, mely kiszűri abból az esetleges szilárd szennyeződéseket és a nedvességet. A következő lépésben az expanziós szelep csökkenti a hűtőközeg nyomását, miáltal annak hőmérséklete lecsökken.
A következő, elpárolgási (folyadék-gáz) fázisban az elektromos ventilátor által az elpárologtatón átáramoltatott utastérlevegőben lévő hőmennyiség átadódik a hűtőközegnek. Így az utastérbe visszatérve friss és párátlanított lesz. Az elpárologtató tálcáján összegyűlt kicsapódott pára egy-, vagy több kivezető-csövön keresztül kerül a szabadba.
Az előzőekben leírtak szerint működő klímaberendezés a motor hűtőfolyadékával működő fűtőberendezéssel együttesen biztosítja a megfelelő klímatizálást.
Ezzel a kombinációval az utastér belsejében minden megkívánt légállapot (hőmérséklet és relatív páratartalom) elérhető a külső időjárástól függetlenül.
Így pl. nyáron hűtött száraz, vagy télen fűtött száraz levegő. A klímaberendezés szabályozása: - kézi, vagy automatikus (elektronikus lehet).

A klímaberendezés előnyei

1.      Lehetővé teszi az utastér hőmérsékletének kívánságszerinti beállítását. Véd a bágyadtság ellen, elkerülhető a hőguta. Biztosítja a gyors reflexműködést. lehetővé teszi a legnehezebb vezetési időszakban is az utazást. Növeli a vezetési kényelmet és biztonságot.
 

2.      Csökkenti az utastérbe kerülő levegő páratartalmát. Páramentesen tartja az ablakokat, ezáltal növeli a kilátást és így a biztonságot.

3.      Levegőszűrést biztosit olyan gépkocsikban is melyekben nincs pollenszűrő. Az elpárologtatón átáramló levegőből, érintkezve a nedves felülettel kiválnak a szilárd szemcsék, pollen, stb. és a kondenzvízzel távoznak.

4.      Lehetővé teszi a zárt ablakok melletti kényelmes autózást. Megszűnik a kellemetlen huzat a gépkocsiban, mely megfázást és reumás bántalmakat eredményez. Kirekeszti az utastérből a külső zajokat, s így lehetővé teszi az utasok normál beszélgetését és az autó audió rendszerének teljes élvezetét.

5.      A "RECIRKULÁCIÓ" bekapcsolásával a kellemetlen szag nem tud bekerülni az utastérbe. Ez mindaddig üzemeltethető, amíg a rossz külső körülmények fennállnak.